September week 4: thema: thema Wandeling / krongelidong… voor de 3de kleuterklas.
We tasten de ruimte af en leren die oriënterend kennen. Dat kan met de armen, zittend of liggend of voorzichtig lopend in de ruimte, of vingerdansend.
De ‘zoekende’ doorgaande lijnen die dan daarna al schrijftekenend op het schrijfoppervlak ontstaan zijn een goede voorbereiding op het verbonden schrift. De vingers of krijtjes worden niet opgetild en kronkelen zich in golven en lussen over het hele oppervlak. We accentueren rondingen en kruisingen.
Uit beweging ontstaat vorm…wij gingen op zoek naar ons krongelidong-dier via inslijpen. Later worden de letters de vorm.
We tasten de ruimte af en leren die oriënterend kennen. Dat kan met de armen, zittend of liggend of voorzichtig lopend in de ruimte, of vingerdansend.
De ‘zoekende’ doorgaande lijnen die dan daarna al schrijftekenend op het schrijfoppervlak ontstaan zijn een goede voorbereiding op het verbonden schrift. De vingers of krijtjes worden niet opgetild en kronkelen zich in golven en lussen over het hele oppervlak. We accentueren rondingen en kruisingen.
Uit beweging ontstaat vorm…wij gingen op zoek naar ons krongelidong-dier via inslijpen. Later worden de letters de vorm.
Ik wandel maar wat rond.
Mijn lijf en schrijven blijven soepel en gezond.
Ik droom, fantaseer en leer. Ieder dier wordt een plezier.
Mijn lijf en schrijven blijven soepel en gezond.
Ik droom, fantaseer en leer. Ieder dier wordt een plezier.
Beleef een stukje mee wat jou kind heeft mogen ervaren via klik op mapje van de klas.
Veel kijkplezier
Veel kijkplezier
Geen opmerkingen:
Een reactie posten